4305 keer bekeken

niets in de winkel

• zondag 06 januari 2013 @ 18:34
    reactie op (#2) rachel035

hoi

de likeur wordt al bijna 15 jaar niet meer gemaakt dit omdat er te weinig 18 jarige glenturret was (het hooft bestanddeel van de likeur)

op dit moment zijn er een aantal  privé botelaars die glenturret vaten hebben en bottelen oa van signatory maar ook  chieftain en hier en daar kan je van the macphail's collection vinden

van de turret zelf worden nu als standaard een 8 en een 10 jarige op de markt gezet

de oude 12 en 15  en 18 zijn er helaas niet meer  ze geven wel af en toe een release uit van een x aantal jaar en een x aantal flessen

over het eventuele gerommel  met de vaten is mij niks bekend

wel weet ik dat er problemen waren met de etiketten  die waren verkeert gemaakt  ze hebben namelijk nieuwe etiketten gemaakt voor oa de 10 jaar

ik denk zelf niet dat ze overgenomen worden  ze maken namelijk deel uit van de highland disstilers deze zijn  van de  Edrington groep  die hebben oa  Famous Grouse en The Macallan

ik persoonlijk denk dat er nu niet veel is omdat er verschillende nieuwe producten van de famous op de makt zijn gekomen  het grootse deel wat bij de turret gemaakt wordt gaat namelijk daar in  denk oa aan de naked grouse en dergelijke

Gewijzigd op 2013-01-07 00:16:44
  • zaterdag 05 januari 2013 @ 22:59
    Afgelopen augustus waren wij in Edinburgh, en daar zijn wij op zoek gegaan maar de whisky likeur van Glenturret. Die konden we al nergens vinden, en ook onze 2de keus, de single malt was bijna niet te vinden. We hebben er uiteindelijk 1 weten te vinden, de Glenturret single malt uit 1995.
    We hebben daar gehoord dat er geen flessen meer te krijgen waren vanwege een gerucht over dat er A. Gerommeld was met de vaten, maar ook gerucht B. dat ze overgenomen waren...

Weet jij iets meer waarom er nou zo weinig flessen van te krijgen zijn, en waarom de whisky likeur nergens meer te krijgen was?

Groetjes Rachel
  • zondag 25 november 2012 @ 11:53

op dit moment is er geen fles glenturret in de winkel van de disteleerderij te krijgen

een sier flesje van 8 jaar oud  in de vorm van een barrel

er zijn zelfs geen minie flesjes te koop

alleen van de korenhoen en van het park