hoi
de likeur wordt al bijna 15 jaar niet meer gemaakt dit omdat er te weinig 18 jarige glenturret was (het hooft bestanddeel van de likeur)
op dit moment zijn er een aantal privé botelaars die glenturret vaten hebben en bottelen oa van signatory maar ook chieftain en hier en daar kan je van the macphail's collection vinden
van de turret zelf worden nu als standaard een 8 en een 10 jarige op de markt gezet
de oude 12 en 15 en 18 zijn er helaas niet meer ze geven wel af en toe een release uit van een x aantal jaar en een x aantal flessen
over het eventuele gerommel met de vaten is mij niks bekend
wel weet ik dat er problemen waren met de etiketten die waren verkeert gemaakt ze hebben namelijk nieuwe etiketten gemaakt voor oa de 10 jaar
ik denk zelf niet dat ze overgenomen worden ze maken namelijk deel uit van de highland disstilers deze zijn van de Edrington groep die hebben oa Famous Grouse en The Macallan
ik persoonlijk denk dat er nu niet veel is omdat er verschillende nieuwe producten van de famous op de makt zijn gekomen het grootse deel wat bij de turret gemaakt wordt gaat namelijk daar in denk oa aan de naked grouse en dergelijke